Forberedelse

Når du kontakter os om en specialløsning, laver vi en grundig problemanalyse

Du skal beskrive problematikken, som du og dine samarbejdspartnere – og ikke mindst klienten – oplever den.

Ud over klientens navn, bopæl og fødselsdag, vil vi gerne vide noget om:

FYSIK:
F.eks. diagnose, statur, højde og vægt, skævheder, muskeltonus, spasmer, hovedkontrol, motorik, trykproblematikker, kontinens, vejrtrækning (respirator/sug)

PSYKE:
F.eks. diagnose, kommunikation, reaktionsmønstre

HJÆLPEMIDLER:
F.eks. navn og type på kørestol (aktiv, formstøbt, komfort, kelvin) sædebredde og sædedybde. Hvilke sejl bruges nu? Hvilke personløftere bruges? Ågtype og ågbredde

Dernæst vil vi gerne vide, hvilke problemer I forventer, at specialløsningen kan løse.
F.eks. kan det være, at det er svært at placere klienten i stolen med et standardsejl, eller klienten skal måske kunne blive siddende permanent på sejlet i en skalstol. Det kan også være, at klienten er meget urolig og har brug for mere sikkerhed i sejlet

Det kan også være relevant at vide, om der er mange forskellige hjælpere omkring klienten

Hvis der er lavet en siddestillingsanalyse, kan vi ofte have gavn af at læse den.

Når det er muligt, vil vi gerne have fotos af klienten siddende i nuværende sejl – det kan ofte hjælpe os med at spore os ind på, hvad vi skal tage udgangspunkt i ved det første møde.

Endelig skal vi selvfølgelig have kontaktoplysninger på dig og på den person, som (hvis det er en anden end dig selv) bevilger specialløsningen.

Det er muligt at sende personfølsomme oplysninger til alle vore mailadresser.